Flotte resultater til Sletten´s optisejlere til de 33. Lake Garda Meeting på Gardasøen i Italien, hvor Sletten stillede med det største hold til det traditionsrige 33. Lake Garda Meeting på Gardasøen i Italien for optimistjoller. Lake Garda Meeting er verdens største Optimistjollestævne og optaget i Guinnes Book of Records, som verdens største sejlsportsstævne for en bådtype. I år lidt flere end 900 deltagere og i rekordåret lidt flere end 1000 deltagere.2015 skulle blive året,

Den flotte deltagelse fra Sletten Bådeklub skyldes ordholdende forældre i ungdomsafdelingen. Under lørdagens festmiddag  til sidste års Harboe Cup i Skælskær blev Lake Garda Meeting drøftet, og de fem familier som viste interesse, var også de fem familier, der drog afsted til Italien. Det var Fam. Bojsen-Møller, Fam. Cerup-Simonsen, Fam. Melchior, Fam. Frandsen & Fam. Sloth med Anton K. Andersen og trænerne Stephanie Nissen & Andreas Bekker Jeppesen.

Allerede torsdag den 26. marts om aftenen kørte Linda, Silje og Stephanie mod Garda, fredag middag den 27. fulgte Andreas, Magnus, Carl Emil, Anton og Niels Ole med den store 8OptiRib på slæb. Der er langt fra Sletten til Gardasøen med en stor trailer på slæb og højeste hastighed er 100 km(t. Men lørdag aften kl 18 var vi fremme  - lige akkurat i rette tid til at deltage i informationsmødet. Søndag til tirsdag var der træningslejr for 28 danske sejlere, hvor Stephanie & Andreas deltog som ulønnede hjælpetrænere. Det var af stor værdi for Sletten-sejleren at have Stephanie og Andreas med på turen. Onsdag var hviledag og nogle valgte at bruge dagen på at klatre højt til vejrs i en klatrebane i høje træer og andre valgte en tur til Venidig. Torsdag morgen til søndag eftermiddag gik det løs med selve stævnet. Sletten sejlerne fordelte sig med tre sejlere i juniorfeltet og tre sejlere i cadetti-feltet. Vejret på Gardasøen er helt specielt - og fantastiske for sejlere. Om morgenen blæser det med et par sekundmeter fra nord. På dage uden skyer betyder opvarmning af klipperne i den nordlige ende, at der opstår en halv til en hel time med vindstille, hvorefter vinden vender til sydlig vind med 8 - 10 m/sek som så blæser stabilt hele eftermiddagen.

Torsdag giv Cadettierne og juniornerne på vandet samtidig lige over middag. Første start blev sat i gang og allerede inden cadettisejleren nåede til topmærket blev de sendt ind pga er blev målt mere end 12 m/sek i middelvind som er øvrige grænse for cadettisejlerne. Det betød, at stævnearrangørerne valgte de efterfølgende tre dage at sende Cadetti-sejlerne på vandet utrolig tidligt. Så vi var oppe kl. 05.30 for at være klar til skippermøde kl. 07.00 på havnen og på vandet 07.30. Juniorsejlerne kunne sove længe og møde til skippermøde kl 11.00 og derefter gå på vandet i den skønne Garda-vind.

Resultatmæssigt var Lake Garda Meeting utrolig spændende for os alle fra Sletten, fordi Anton frem til lørdag aften holdt en flot samlet 6. plads i stævnet, hvilket er helt utrolig flot. Søndag gik det ikke helt som planlagt for Anton så 6. pladsen blev skiftet ud med en samlet 19. plads hvilket også er utrolig flot. Anton blev 2. bedste  danske sejler i stævnet og leverede en utrolig flot præstation. Astrid og Silje leverede også en flot præstation i juniorfeltet - men placerede sig i sidste del af feltet. I Cadetti-feltet placerede Carl Emil sig som nr 82 af 192 og Victor og Valdemar leverede en flot præstation som rakte til placering i den sidste del af feltet. Men det er barske løjer at sejle på Garda Søen - særligt ved første stævnedeltagelse.  Alle Sletten-sejlere havde uanset placering en god oplevelse ved at deltage og der var lutter smil og grin før og efter sejladserne.

Billeder fra Sletten Sailing Team Instagram:  https://instagram.com/sletten_sailing_team/

Billeder Google- hvortil I kan uploade billeder fra Sailing Garda 2015:  https://plus.google.com/u/0/photos/114273970205169274421/albums/6136242323900987777