28 friske optisejlere var i weekenden 14-16. november 2014 samlet i Sletten til U12 OCD-lejr. Samling fredag kl. 17.00 hvor Strandlyst blev ændret til vandrehjem. Middag kl 18.00 og teori kl. 19.00 og kl. 20.00  var alle drenge og piger i køjen for at være friske til lørdagens strabadser.

Efter at have tilbragt en god nats søvn i Strandlyst natten til lørdag var ingen af sejlerne i tvivl om hvad der ventede dem. I Strandlyst kan man i den grad høre bølger og vind tydeligt.  Men uanset dette så var alle sejlere på vandet lørdag formiddag. Lørdag eftermiddag var det blæst yderligere op og de 10 sejlere, der havde lyst at komme ud og sejle trak igen i tørdragten og drog ud i den stive kuling fra øst. Flere sejlere fik flyttet nogle grænser for hvad de kunne. Yngstemanden var lige fyldt 8 år og ældste deltager lige fyldt 13 år så det var et stort spring både i alder og i færdigheder i jollen. Med kun 10 sejlere på vandet lørdag eftermiddag og 4 dygtige trænere så var der fuld fokus.

Søndag formiddag var vinden taget yderligere til. Hele holdet blev opdelt i små 6 små grupper. Tre grupper ad gangen var på vandet og gruppen delte én jolle med flyvende udskiftning på vandet mellem jolle og RIB. Samme koncept søndag eftermiddag hvor vinden var taget yderligere til. Søndag eftermiddag var flere sejlere på vandet i kortere eller længere tid hvor vi målte vindstød på op til 18,5 m/sek - dog fuldt forsvarligt da kun tre joller var på vandet med én træner / RIB lige ved siden af sejleren hele tiden.

De sejlere der ikke var på vandet spillede fodbold på Humlebæk skole. Der var også teori i små men velvalgte doser alder og niveau taget i betragtning.

Fra Sletten Bådeklubs ungdomsafdeling skal lyde en kæmpe ros til de fire trænere, som leverede en super indsats så weekenden på trods af det udfordrende vejr alligevel blev en positiv oplevelse for alle sejlerne. Trænerholdet var fra OCD Erik K.B. Dahl og Kasper Paulsen og fra Sletten Stephanie Nissen og Andreas Bekker. Og tak til forældrene til vores egne deltagende sejlere Silje, Astrid, Victor, Marcus, Andreas og Carl Emil for at stille op og sørge for al det praktiske for at få en lejr som denne til at fungerer.

Velkommen til Sletten fredag:

Skippermøde lørdag morgen

Og så på vandet:

Silje stævner ud på sin 12 års fødselsdag med dannebrog i sprydstagen. Silje var  en afstikker hjemme et par timer lørdag eftermiddag og blive fejret af familie og venner.

Carl Emil stævner ud for at lege i bølger og vind lørdag

Søndag eftermiddag Carl Emil i Astrids jolle 8426 sammen med Amalie fra Skovshoved, der i øvrigt forbereder skift af sejler