Alle selvhjulpne C, B & A-optisejlere op til alder 13 år inviteres til OCD-træningslejr i Sletten

Tid:   Fredag den 14. november til søndag den 16. november 2014

Sted: Sletten Bådeklub, Sletten Havn 10, 3050 Humlebæk.

Program:

Særlig fokus på: Teknik i blæsevejr,  hængeteknik, øseteknik, kropspositioner/bevægelser og meget mere

Kl. 17.00    Ankomst / aflæsning af joller fra kl. 17.00
Kl. 18.00    Middag, velkomst og praktisk info i Foreningshuset Strandlyst på Sletten Havn (nabo stik syd for Restaurant Sletten)
Kl. 19.00    Aften the og en halv time om trim
Kl. 19.30    Strandlyst fire rum laves om til sovesale hhv. to rum til piger, et til drenge og et til trænere.
Kl. 20.00    I køjen - så alle piger og drenge kan være friske til to dage på vandet

Lørdag

Kl. 07.30   Morgenmad
Kl. 08.30   Tilrigning
Kl. 09.00   Skippermøde og herefter på vandet
Kl. 12.00   Frokost i Strandlyst og evaluering af formiddagens træning
Kl. 13.30   Skippermøde
Kl. 16.00   Eftermiddags the, frugt og evaluering af eftermiddagens træning + gennemgang af de 10 vigtigste kapsejladsregler
Kl. 17.00   Fri leg og hygge i Strandlyst
Kl. 18.00   Middag i Strandlyst
Kl. 19.00   Underholdning
Kl. 20.00   I køjen - så alle piger og drenge kan være friske til en lang dag på vandet søndag

Søndag

Kl. 07.30   Morgenmad
Kl. 08.30   Tilrigning
Kl. 09.00   Skippermøde og herefter på vandet
Kl. 12.00   Frokost i Strandlyst og evaluering af formiddagens træning
Kl. 13.00   Skippermøde
Kl. 15.30   Eftermiddagsthe, frugt samt evaluering af eftermiddagens træning i Strandlyst
Kl. 16.30   Tak for denne gang

Praktisk info:

OCD har fastsat prisen for deltagelse til kr. 550 for betalende medlemmer af OCD og kr. 750 for sejlere, der endnu ikke er medlem af OCD. Betalingen dækker træner, ophold, alle måltider fra ankomst fredag til afgang søndag så der skal ikke betales noget ud over deltagergebyret. Du kan evt. straks melde dig ind i OCD på www.ocd.dk og tegne medlemskab og støtte alt det gode, som Optimist Class Denmarks gør for de aktive sejlere. Betaling foregår med dankort. Link til tilmelding og betaling (du bliver sendt til hjemmesidens menupunkt "Tilmeldinger").

Afhængig af deltagerantal så forbeholder vi os retten til at ændre fra overnatning i Strandlyst til privat indkvartering hos Sletten´s opti-sejlere. Hvis der er sejlere, som ønsker at deltage i lejren men af den ene eller anden årsag ikke har mulighed for at medbringe egen opti kan vi tilbyde udlån af klubjoller.

Trænerteamet

OCD stiller med to trænere Erik K.B. Dahl og Kasper Poulsen og Sletten Bådeklub stiller med to af klubbens dygtige trænere Andreas Bekker Jeppesen og Stephanie K.B. Nissen. Der vil således være opmærksomme øjne ude på vandet, som kommer med værdifuld input ude på vandet og på land både under evaluering og ved gennemgang af trim og de vigtigste kapsejladsregler.

Huskeliste:

Drikkedunk til vand
Liggeunderlag eller luftmadras
Sovepose
Toiletsager
Håndklæde
Varmt tøj, regntøj & gummistøvler
Tørdragt, varmt undertøj, uldsokker, bamsedragt eller andet varmt tøj under tørdragten
Svømmevest
Jollesko
Varm hue
Handsker - bedst er opvaskehandsker eller fiskerhandsker med tynd uldhandske under