Flotte resultater til Sletten´s optimistjollesejlere ved årets første ranglistestævne i Fåborg

I weekenden den 10-11 maj forsvarede opti-sejlerne fra Sletten Sailing Team Sletten Bådeklubs ære på fornemste vis. De 6 sejlere der var afsted vendte hjem til Sletten med flotte resultater.

Særlig flot var Jonas Ullmann´s præstation idet han I A-feltet (bedste række) i løbet af 8 sejladser sejlede sig til en samlet 3 plads og dermed en plads på præmiepodiet.  Anton K. Andersen sejlede næsten lige så hurtigt som Jonas men blev idømt strafpoint for en begået fejl så Anton rykkede ned på en samlet 14 plads ud af de ialt 80 deltagende joller I A-feltet. Anton, der i samme uge var vendt hjem fra deltagelse i et stævne i Japan, hvor han blev en flot nr 2 i et felt af dygtige optimistjollesejlere fra hele verden. Sletten Sailing Team i Sletten Bådeklub er stolte over at have to af landets absolut bedste optimistjollesejlere på holdet. I den kommende weekend går det løs igen, hvor Jonas og Anton skal til årets andet ranglistestævne I Horsens. Efter årets tredie ranglistestævne fordeles pladserne til sommerens VM, EM og NM så vi er meget spændte på om Anton og Jonas forbedre sidste års flotte NM udtagelse med udtagelse til enten EM eller VM.

De øvrige sejlere fra Sletten Sailing Team klarede sig også flot på det skønne sejlvand ved Fåborg. Louis Jespersen I B-feltet (næstbedste række) sejlede sig til en flot 10 plads. I C-feltet deltog Silje Cerup Simonsen, Astrid Frandsen og Carl Emil Sloth og blev hhv nr. 5, 10 og 12 ud af C-feltets ialt 26 deltagere. Søndag blæste det iøvrigt så meget at C-sejlerne blev sendt på land igen efter blot én sejlads. Ved 8 m/sek I middelvind skal C-sejlerne sendes på land af sikkerhedsmæssige årsager. Da Sletten sejlerne er vant til at sejle i masser af vind var de alle tre meget ærgerlige over ikke at måtte fortsætte kapsejladserne I den skønne vind.