FESTLIG BÅDDÅB I SLETTEN HAVN

Med den rekordstore donation på 378.519 kr fra Conectivo Holding Aps har ægteparret Anne-Lise Hosbond og Hans Jørgen Nielsen, Humlebæk, sikret talentudviklingen i Sletten Bådeklubs ungdomsafdeling.

Donationen er prisen på en sejlklar kølbåd J/70 med trailer. Dermed er klubbens drøm gået i opfyldelse. J/70-båden dækker det behov for en videre mulighed for talentudvikling af de mange optimistsejlere, der har manglet et kvalificeret tilbud, når de har rundet 15 år, der er grænsen for optimistjolle-sejlere.

Da Sletten Bådeklub står som en af de mest eftertragtede klubber for de yngste sejlere, er den nye båd med til sikre fremtidsudviklingen.

Søndag den 2. oktober 2016, blev den nye drømmebåd døbt Conectivo i Sletten Havn. Ungdomsafdelingens dynamiske leder, bestyrelsesmedlemmet Niels Ole Sloth holdt dåbstalen og den fascinerende Anne-Lise Hosbond forestod den humørfyldte champagnedåb. At det regnede gjorde ingen skår i festlighederne, som samlede mange klubmedlemmer - og paraplyer - på kajen sammen med de mange ungdomssejlere, der søndagen igennem havde sejlet klubmesterskaber.

Dåbsceremonien indledes med en pokal- og medalje-regn, der langt overgik den himmelske. Og så traditionen byder, endte at alle pokalvinderne i bajen til afkøling i havnen.

Niels Ole Sloth sammenfatter J/70-fremtidens mål i klubben sådan:

- At fastholde og udvikle sejlere efter optimistjollen.

- At udvikle sublime færdigheder i kølbåd, specielt samarbejde som team, idet besætningen på en j/70 er 4 mand m/k. Der skal ligesom i énmandsjollen træffes beslutninger og handles hurtigt. Men nu skal beslutninger og handlinger udføres i et team. Nye kompetencer skal læres og udvikles.

-At deltage i Sejlsportsligaen fra 2018 med et Sletten Ungdomshold. Sletten er allerede nu tilmeldt Sejlsportsligaen med et hold i 2. division fra næste år.

Netop j/70-kølbåden er Dansk Sejlunions anbefaling af den rette klubkølbåd til såvel ungdoms- som seniorsejlads.

Conectivo af Sletten blev i dag sendt 'til havs' med champagnebad og alle gode ønsker om en stor fremtid i Sletten Sailing Team og til glæde for de mange, der allerede nu står i kø og glæder sig.

Samtidig blev der skålet en varm tak til de positive givere Anne-Lise Hosbond og Hans Jørgen Nielsen, der bor ud til Sundet og har glædet sig over de mange optimist og jollesejlere, der sejler ud i snart sagt al slags vejr og imponerer omgivelserne med deres utrættelige sejllyst, selv i vinterhalvåret.

De er de seje unge og deres kompetente ledere og trænere, der gav Conectivo-parret lysten at støtte ungdomsarbejdet. Deres første indsats var 100.000 kr i 2015 via Ellab Fonden - og i år fulgte så den rekordstore donation.

Det er første gang parret overhovedet har støttet sejlsport. Det er Sletten Bådeklub ikke spor ked af.

Rud

På billedet herunder: Der skulle mere end et par dråber regn til at ødelægge Conectivo-'skipper' Hans Jørgen Nielsens gode humør. Det samme gjaldt ungdomsafdelingens taknemlige leder Niels Ole Sloth, da Anne-Lise Hosbond lod champagnen springe for Conectivo Af Slettens håbefulde fremtid i Sejlsportsligaen.

Rud

Held og lykke...fra gudmor

Pastoren' Niels Ole Sloth holdt en glad dåbstale

Der er allerede kø for at sejle den nye Conectivo af Sletten