I weekenden dystede Sletten Sailing Team´s sejlere i Faaborg i det sidste af forårets tre ranglistestævner om placeringerne på ranglisten og de point, som afgør hvilke sejlere der kvalificere udtagelse til VM, EM og NM. VM sejles i juni i Portugal, EM i Italien og NM i Danmark begge i juli måned. Det er Horsens Sejlklub, der er arrangør af NM 2016.

Både Silje og Carl Emil havde efter forårets første to ranglistestævner i Egå og Kerteminde pladser på ranglisten, der sikrede udtagelse til NM. Men pladserne skulle forsvares og intet måtte gå galt, så de var spændte da de gik på vandet i Faaborg lørdag morgen. A-sejlerne havde opbakning af trænerduoen Stephanie og Kasper. Der blev sejlet fire sejladser lørdag og tre sejladser i en vind der livligt sprang i både styrke og retning. Så Faaborg Fjord bød på udfordrende forhold denne weekend.

Foruden Silje og Carl Emil deltog Victor, Jonathan, Caroline, Florien og Andreas i Opti A-B-C og Esther og Valdemar i Zoom8. Alt ialt en herlig weekend med masser af fine sejladser, og i tillæg til alle årets tidligere stævner i et forrygende skønt sommervejr.

Resultatlister her

Stort tillykke til Silje og Carl Emil med udtagelsen