Selv om sommervarmen er over os ligger ungdomsafdelingen ikke i dvale.

I denne uge træner vores egne sejlere dagligt fra kl 9-15. I næste uge byder vi 13 skolebørn fra Fredensborg Kommune velkommen i Sletten Bådeklub. Her vil skolebørnene i alderen 8-13 år lære kunsten at sejle optimistjolle under kyndig vejledning fra Stephanie, Lea, Emil & Magnus. Hjælp med at tage godt imod og give dem det bedste indtryk af Sletten Bådeklub.

Anton K. Andersen er for at sikre sig de bedst mulige forberedelser til VM i Polen netop draget til Belgien for at deltage i et stort stævne i den kommende weekend.

I weekenden den 10-12 juli er vores NM og VM udtagne sejlere til stor fælles træningslejr i Vedbæk for alle NM og VM udtagne optisejlere.

Og fra den 18. juli til den 28. juli er Silje, Astrid og Carl Emil i Finland til Nordiske Mesterskaber i optimistjolle og her repræsenterer Sletten Bådeklub / Sletten Sailing Team på bedste vis. Vores dygtige Sletten-træner Andreas Bekker Jeppesen er hyret ind af OCD for sammen med et trænerteam på i alt 4 dygtige trænere forestå træningen op til selve NM-stævnet men også coache og vejlede sejlerne under selve stævnet. To af klubbens RIB´s følger med til Finland.

Fra den 2. august til den 7 august flytter ungdomsafdelingen til Nykøbing Sjælland på vores traditionsrige sejlerlejr. Derfor vil alle tre RIB´s samt en masse joller være væk fra havnen i denne periode.

Lørdag den 15. august holder vi klubmesterskab i ungdomafdelingen og søndag den 23. august Sletten Cup. Særligt den 23. august vil der være stor aktivitet på havnen hele dagen.

Fra den 25. august til den 5 september skal vi alle krydse fingre for Anton K. Andersen, der som én blandt 5 sejlere i DK er udtaget til at repræsentere Danmark og naturligvis Sletten ved opti VM.