En velbesøgt OCD-landslejr i Sletten er overstået og stilheden har igen sænket sig over Sletten Havn.

40 opti-sejlere fra hele landet var på vandet i selskab med fem dygtige trænere. De fleste sejlere ankom fredag aften og efter et hurtigt måltid varm mad var der teori fra kl. 20.  Lørdag blev det til to gode træningspas hhv formiddag og eftermiddag med forkus på flow. Øvelsen gik på at vindpil skulle afmonteres og ticklers tapes fast så der ikke var visuel hjælp. Sejlerne skulle føle sig frem. Det var svært for mange men en rigtig god øvelse.  Lørdag aften havde trænerne arrangeret en quiz, hvor sejlerne i hold skulle gætte og løse opgaver som intet havde med sejlads at gøre. Stor succes og nogle meget engagerede børn. Igennem hele lørdagen var der ikke ret meget vind. Søndag morgen var der slet ingen vind så formiddagen gik med øvelser på land. Efter frokost blev det til et træningspas i næsten ingen vind. Som en sejler sagde efterfølgende. "Vi sejlede i ingen vind med vindstød af 0,5-1 m/s.

Det er en helt fantastisk gruppe børn, som nok skal klare sig i livet. Fredag aften kunne vi voksne ikke undlade at bemærke, at alle pænt ventede med at spise indtil samtlige havde fået serveret. Ingen konflikter at løse uanset alle boede tæt sammen i Strandlyst på havnen. Så fra Sletten Bådeklub ungdomsafdeling siger vi tak for denne gang og på gensyn i Sletten. Om ikke før så til Sletten Cup søndag den 21. august 2016.

En særlig tak til det dygtige trænerteam Erik K.B Dahl, Olivie Nissen (Olle), Søren Rasmussen, Andreas Bekker-Jeppesen & Stephanie Nissen og til Jacob & personale i Kabyssen, der weekenden igennem sørgede for dejlig mad til os alle.

Valdemars forsvundne støvle: